maandag 7 juni 2010

Bijna op weg...

Het is bijna zover! Over een paar weken zit ik in de Filippijnen. Vanaf dan kan je me vinden achter mijn laptopje om jullie op de hoogte te houden van het avontuur dat ik daar ga beleven.

Het wordt flink zweten. Letterlijk en figuurlijk, want het is daar behoorlijk warm op het moment en er is ook nog eens een hoop werk te doen. De komende 15 maanden ga ik daar namelijk aan de slag als Young Professional Disaster Risk Reduction Mainstreaming in project cycle management. Een hele mond vol. Je mag me ook Adviser DRR mainstreaming noemen, nog aan de lange kant, maar klinkt al een stuk beter. Ik werk samen met lokale partner organisaties van CARE Nederland om de DRR programma's kwalitatief te verbeteren.

Behalve over werk wil ik jullie ook laten kennismaken met de Filippijnen zelf. Hoe is het land, wie zijn de mensen, wat zijn hun drijfveren en waar hebben ze een hekel aan? Waar is nog mooie natuur te vinden en hoe ziet die er dan uit? (ja ja, ik maak ook foto's!) Een leuke doel, want dat betekend dat ik van plan ben veel te gaan reizen, zien, beleven en ontmoeten. Ik heb er zin in!

1 opmerking:

  1. Er valt niet te klimmen, maar als je op de een of andere manier een bezoek aan Apo island kan regelen, is het de moeite waard... Ligt net naast een van de grootste koraalriffen ter wereld. Klein, verder onbewoond eilandje waar alleen wat onderzoekers of parkrangers zitten, en toen ik er was ('97), stond er nog een indrukwekkende oude amerikaanse vuurtoren. Je mag alleen met toestemming op het eiland.
    Verder staat de filippijnen vooral bekend -onder natuurbeschermers- om het feit dat er bijna geen bos meer staat :(
    Succes Marije.
    groeten
    Joost, uit Guinee Bissau.

    BeantwoordenVerwijderen